1986
14.-15.november
Distants 521,0km, lisakatseid (16) 163,7km
Distants 298,2km, lisakatseid 98,2km (II liiga)
Startis 51, lõpetas 25 ekipaaži
Startis 31, lõpetas 24 ekipaaži (II liiga)
võistlus nr |
ekipaaž | võistkond | tulemus | |||
13 |
Rain Aava - Erbert Kalaus | TNLV | 6680 | |||
39 |
Aare Pukk - Aivar Mägi | Tartu Katseremonditehas | 6807 | |||
23 |
Kalju Märtin - Tiit Varrik | Sootaga sovhoos | 6840 | |||
18 |
Tarmo Trummal - Tiit Ling | Tallinna Autoveod | 6885 | |||
42 |
Urmas Müürsepp - Jaan Nuudi | ETKVL koondis "Auto" | 6933 | |||
84 |
Hillar Teder - Andres Kogermann | EKE | 6945 | |||
25 |
Väino Tuhkanen - Rein Sommer | Karksi kolhoos | 7042 | |||
77 |
Ats Jöffert - Peeter Sai | Audru sovhoos | 7098 | |||
201 |
Mihhail Gogolev - Aleksander Tsvetkov | Leningrad | 7099 | |||
53 |
Rein Pullerits - Avo Tamm | Otepää sovhoos | 7165 | |||
64 |
Väino Laatsarus - Sven Seiman | Ilumäe kolhoos | 7213 | |||
75 |
Enn Õunpuu - Matti Hoppenstiel | Aravete kolhoos | 7263 | |||
40 |
Tiit Arras - Harri Kivikangur | Tallinna Autoveod | 7322 | |||
81 |
Gunnar Kuusik - Juhan Maripuu | "Rahu" kolhoos | 7335 | |||
209 |
Anatoli Levitski - Sergei Zitski | Vologda | 7843 | |||
79 |
Tõnu Madar - Heinar Linnaks | KAMK "Kalev" | 8108 | |||
204 |
Juri Uhanov - Aleksander Prohorov | Vologda | 8235 | |||
21 |
Aleksander Vardakov - Kaspar Sepp | VAZ keskus | katk. | |||
6 |
Vello Lehtpuu - Juhan Mänd | VAZ keskus | katk. | |||
205 |
Vitautas Slabšinskas - Saulis Jugnjavitšus | Kaunas ART | katk. | |||
11 |
Vambola Rand - Ivo Vaher | ATB 11 | katk. | |||
24 |
Raivo Kolk - Virgo Janno | Tallinna Autoveod | katk. | |||
10 |
Aare Klooren - Urmas Püssim | ERF-Mobile | katk. | |||
19 |
Leho Karjus - Märt Ilves | Kadrina EPT | katk. | |||
33 |
Urmas Mägioja - Indrek Ilomets | "Rahu" kolhoos | katk. | |||
88 |
Valdek Pärniste - Alar Aasma | Harju EPT | katk. | |||
44 |
Tiit Jüriöö - Vahur Lõoke | Alavere sovhoos | katk. | |||
203 |
Talius Juozelskis - Antonas Romanauskas | Kaunas ART | katk. | |||
208 |
Andrei Puzõrev - Jevgeni Brušinski | ZIL | katk. | |||
59 |
Juhan Saar - Jaak Moks | KAMK "Kalev" | katk. | |||
200 |
Ilona Ališauskene - Ruta Baublite | Kaunas ART | katk. | |||
85 |
Ülo Mets - Margus Karjane | "9.mai" kolhoos | katk. | |||
38 |
Tiit Lutter - Anne Kiisholts | TRÜ | katk. | |||
206 |
Sergei Potavkov - Valeri Jagudin | Tšerepovets | katk. | |||
57 |
Dimitri Bogoslovski - Tõnu Agan | VAZ keskus | katk. | |||
9 |
Eduard Zdanovitš - Peeter Erik | TSK "Radial" | katk. | |||
210 |
Juri Markin - Aleksander Ruban | ZIL | katk. | |||
211 |
Vladimir Mahanets - Aleksander Kustov | Tšerepovets | katk. | |||
207 |
Aleksander Markin - Nikolai Zaitsev | ZIL | katk. | |||
37 |
Andres Kikkas - Urmas Teppo | Tartu Autoveod | katk. | |||
43 |
Lehar Linno - Urmas Saar | Elva EPT | katk. | |||
Volgad läbisid ühe katse vähem | ||||||
29 |
Toomas Olbrei - Kalle Värno | Tartu ATP | 6375 | |||
32 |
Vahur Vaarma - Urmas Künstler | ATB 10 | 6377 | |||
17 |
Margus Virkoja - Rein Voolaid | ATB 10 | 6392 | |||
47 |
Helmut Lusti - Meinhard Paas | s/k "Tempo" | 6434 | |||
66 |
Toivo Vainlo - Toivo Arumäe | s/k "Tempo" | 6555 | |||
41 |
Paul Reier - Kalju Klemm | s/k "Tempo" | 6673 | |||
80 |
Rein Tammin -Tammest | s/k "Tempo" | 6785 | |||
56 |
Heiti Aarsalu - Ülo Ennok | Tartu Autoveod | 6792 | |||
83 |
Andrus Pärloja - Aadi Potter | Harju ATB | katk. | |||
63 |
Viktor Ivanov - Aare Klasing | ATB 19 | katk. | |||
7. Ja 8. Klass | ||||||
13 |
Rain Aava - Erbert Kalaus | TNLV | 6680 | |||
39 |
Aare Pukk - Aivar Mägi | Tartu Katseremonditehas | 6807 | |||
23 |
Kalju Märtin - Tiit Varrik | Sootaga sovhoos | 6840 | |||
18 |
Tarmo Trummal - Tiit Ling | Tallinna Autoveod | 6885 | |||
42 |
Urmas Müürsepp - Jaan Nuudi | ETKVL koondis "Auto" | 6933 | |||
84 |
Hillar Teder - Andres Kogermann | EKE | 6945 | |||
25 |
Väino Tuhkanen - Rein Sommer | Karksi kolhoos | 7042 | |||
77 |
Ats Jöffert - Peeter Sai | Audru sovhoos | 7098 | |||
201 |
Mihhail Gogolev - Aleksander Tsvetkov | Leningrad | 7099 | |||
53 |
Rein Pullerits - Avo Tamm | Otepää sovhoos | 7165 | |||
64 |
Väino Laatsarus - Sven Seiman | Ilumäe kolhoos | 7213 | |||
75 |
Enn Õunpuu - Matti Hoppenstiel | Aravete kolhoos | 7263 | |||
40 |
Tiit Arras - Harri Kivikangur | Tallinna Autoveod | 7322 | |||
81 |
Gunnar Kuusik - Juhan Maripuu | "Rahu" kolhoos | 7335 | |||
209 |
Anatoli Levitski - Sergei Zitski | Vologda | 7843 | |||
79 |
Tõnu Madar - Heinar Linnaks | KAMK "Kalev" | 8108 | |||
204 |
Juri Uhanov - Aleksander Prohorov | Vologda | 8235 | |||
21 |
Aleksander Vardakov - Kaspar Sepp | VAZ keskus | katk. | |||
6 |
Vello Lehtpuu - Juhan Mänd | VAZ keskus | katk. | |||
205 |
Vitautas Slabšinskas - Saulis Jugnjavitšus | Kaunas ART | katk. | |||
11 |
Vambola Rand - Ivo Vaher | ATB 11 | katk. | |||
24 |
Raivo Kolk - Virgo Janno | Tallinna Autoveod | katk. | |||
10 |
Aare Klooren - Urmas Püssim | ERF-Mobile | katk. | |||
19 |
Leho Karjus - Märt Ilves | Kadrina EPT | katk. | |||
33 |
Urmas Mägioja - Indrek Ilomets | "Rahu" kolhoos | katk. | |||
88 |
Valdek Pärniste - Alar Aasma | Harju EPT | katk. | |||
44 |
Tiit Jüriöö - Vahur Lõoke | Alavere sovhoos | katk. | |||
203 |
Talius Juozelskis - Antonas Romanauskas | Kaunas ART | katk. | |||
208 |
Andrei Puzõrev - Jevgeni Brušinski | ZIL | katk. | |||
59 |
Juhan Saar - Jaak Moks | KAMK "Kalev" | katk. | |||
200 |
Ilona Ališauskene - Ruta Baublite | Kaunas ART | katk. | |||
85 |
Ülo Mets - Margus Karjane | "9.mai" kolhoos | katk. | |||
38 |
Tiit Lutter - Anne Kiisholts | TRÜ | katk. | |||
206 |
Sergei Potavkov - Valeri Jagudin | Tšerepovets | katk. | |||
57 |
Dimitri Bogoslovski - Tõnu Agan | VAZ keskus | katk. | |||
9 |
Eduard Zdanovitš - Peeter Erik | TSK "Radial" | katk. | |||
210 |
Juri Markin - Aleksander Ruban | ZIL | katk. | |||
211 |
Vladimir Mahanets - Aleksander Kustov | Tšerepovets | katk. | |||
207 |
Aleksander Markin - Nikolai Zaitsev | ZIL | katk. | |||
37 |
Andres Kikkas - Urmas Teppo | Tartu Autoveod | katk. | |||
43 |
Lehar Linno - Urmas Saar | Elva EPT | katk. | |||
A-2 | ||||||
25 |
Väino Tuhkanen - Rein Sommer | TSK "Karksi" | 7042 | |||
77 |
Ats Jöffert - Peeter Sai | Audru sovhoos | 7098 | |||
201 |
Mihhail Gogolev - Aleksandr Tsvetkov | Leningrad | 7099 | |||
205 |
Vitautas Šlabinkas - Saulius Jugnjavitšus | Kaunas ART | katk | |||
10 |
Aare Klooren - Urmas Püssim | ERF-Mobile | katk | |||
19 |
Leho Karjus - Märt Ilves | Kadrina EPT | katk | |||
203 |
Talius Jouzelskis - Antonas Romanauskas | Kaunas ART | katk | |||
38 |
Tiit Lutter - Anne Kiisholts | TRÜ | katk | |||
43 |
Lehar Linno - Urmas Saar | Elva EPT | katk | |||
10.klass | ||||||
29 |
Toomas Olbrei - Kalle Värno | Tartu ATP | 6375 | |||
32 |
Vahur Vaarma - Urmas Künstler | ATB 10 | 6377 | |||
17 |
Margus Virkoja - Rein Voolaid | ATB 10 | 6392 | |||
47 |
Helmut Lusti - Meinhard Paas | s/k "Tempo" | 6434 | |||
66 |
Toivo Vainlo - Toivo Arumäe | s/k "Tempo" | 6555 | |||
41 |
Paul Reier - Kalju Klemm | s/k "Tempo" | 6673 | |||
80 |
Rein Tammin -Tammest | s/k "Tempo" | 6785 | |||
56 |
Heiti Aarsalu - Ülo Ennok | Tartu Autoveod | 6792 | |||
83 |
Andrus Pärloja - Aadi Potter | Harju ATB | katk. | |||
63 |
Viktor Ivanov - Aare Klasing | ATB 19 | katk. | |||
II liiga | ||||||
27 |
Villu Mättik - Riho Sepp | TK "Vasar" | 3752 | |||
100 |
Tõnis Luhamäe - Urmas Olev | Harju KEK | 3826 | |||
124 |
Raivo Prukner - Raivo Võsu | Ääsmäe sovhoos | 3884 | |||
103 |
Ivo Asav - Vjatšeslav Serov | Desintegraator | 3886 | |||
222 |
Peeter Koval - Raivo Karu | Viljandi KEK | 3898 | |||
102 |
Heldur Senka - Peep Priisalu | Rakvere KEK | 3934 | |||
135 |
Evald Uustulnd - Mati Otsing | TK "Autoteenindus" Kuressaare | 3997 | |||
132 |
Vello Salong - Heino Krull | Kaarma kolhoos | 4013 | |||
129 |
Andrus Blok - Aare Ehvert | Koeru ART | 4017 | |||
117 |
Jüri Jürgens - Jaan Jürgens | Saare Kalur | 4024 | |||
62 |
Riho Parts - Rein Maimre | KV "Kalev" | 4035 | |||
160 |
Vladimir Rapp - Indrek Rekand | Peipsi Kalur | 4037 | |||
115 |
Toomas Vahi - Kaido Antsve | TSK "West" | 4041 | |||
105 |
Ervin Silm - Tõnu Targamaa | Külvaja kolhoos | 4069 | |||
111 |
Kalev Holzberg - Kaido Ilves | Pärnu Rajooni Haridusosakond | 4080 | |||
161 |
Priit Uus - Jaan Melsas | Linnamäe kolhoos | 4109 | |||
173 |
Arno Tammjärv - Ain Tammjärv | VAZ Vastseliina | 4147 | |||
146 |
Margus Murakas - Daago Rubli | Koeru ART | 4298 | |||
154 |
Hannes Saaring - Tõnu Tiitsaar | Saaremaa TSK | 4414 | |||
144 |
Hillar Hanschmidt - Mait Rihvk | Põlva TSK | 4418 | |||
151 |
Mati Rahnel - Leili Rahnel | Kaarma kolhoos | 4630 | |||
178 |
Raimond Kaasik - Sven Schmidt | TSK "Sprint" | 4635 | |||
175 |
Urmas Kruusmägi - Ain Lepp | Saaremaa TSK | 4779 | |||
138 |
Svetlana Arula - Mare Tilk | Kehtna KSJ | 5251 | |||
179 |
Sergei Kallion - Valeri Smirnov | TAV | katk. | |||
106 |
Vevo Pikkoja - Hans Järvik | Ravila sovhoos | katk. | |||
126 |
Jüri Orav - Martin Maask | Laatre sovhoos | katk. | |||
167 |
Toomas Tamme - Mati Schmidt | TAV | katk. | |||
180 |
Alar Toodre - Jaanus Vallik | Saaremaa TSK | katk. | |||
158 |
Aare Ind - Sulev Hermaste | individuaal | katk. | |||
157 |
Vello Parašin - Urmas Saarem | TSK "Radial" | katk. | |||
Tekst: Harry Õnnis
Ajaleht: Kommunismiehitaja (01.november.1986)
Kuuldavasti on paljud rallihuvilised juba ärevil: kuidas on tänavu sügisel lugu selle traditsioonilise ja väga populaarse suurürituse – Tehumardi ralliga? Ralli muidugi toimub, üleliidulisest ja ülevabariigilistest kalenderplaanist sõltuvalt küll tavalisest hiljem, 14. ja 15.novembril. 22.oktoobril peetud organiseerimiskomitee koosolekul konstateeriti etteevalmistustööde normaalset kulgu ja kõik peamine sai selgeks.
Tänavuse ralliga tähistatakse Saaremaa vabastamise 42. aastapäeva ja autotransporditöötajate päeva. Ralli eesmärk on propageerida ja arendada autotransporti ning tõsta autosportlaste sõidumeisterlikkust, muidugi ka paremate väljaselgitamine. Võistluse valmistavad organiseerimiskomitee abiga ette ja viivad läbi Autotranspordibaas nr. 11 ning ALMAVÜ Saaremaa TSK. Loomulik, et tegutsevad kohtunikekogu, meditsiini-, julgestus-, toitlustus-, majutus- jt teenistused. Seekordse ralliga loodetakse toime tulla traditsiooniliselt heal tasemel.
Võistlus on I grupile individuaal-võistkondlik, II grupile (ainult Eesti NSV võistlejad) individuaalne. Start ja finiš on Kingissepa linnas.
Nüüd ajakavast. Nagu varemgi, on ka seekord võistluste pidulik avamine linna Keskväljakul kell 20 (14.nov). Sellele eelneb osavõtjate paraadsõit läbi linna ja pärja asetamine vennashauale linnuse hoovil, samuti paus Keskväljakul võistlusautodega tutvumiseks. Kell 21 antakse start I ringile.
15.novembri hommikul kell 8 antakse start II ringile ja kiiruslõigule Kingissepa linnas. Siin tuleb muudatus: G.Jõgi tänava asemel sõidetakse nähtavasti mööda Ed.Vilde tänavat. Upa kolmnurgal ollakse südapäeval ja ralli esialgsed tulemused saab teada orienteeruvalt kell 14. Võistluste piduliku lõpetamise aja teatame täiendavalt.
Võistlusest lubatakse osa võtma maksimaalselt 85 ekipaaži. Piiratud on osavõtjate arvu väljaspoolt Eesti NSV-d. Teadmiseks veel, et mitmed tuntud ja staažikad rallimehed on loobunud. Nüüd domineerivad suurte jõukate ettevõtete ja klubide võistlejad, sest ralli on üpris kulukas spordiala. Saaremaalt teeb I grupis kaasa Eestis praegu 11. positsioonil olev ekipaaž Rand – Vaher, II grupis stardib 7 saarlaste ekipaaži. Sõidetakse peamiselt Sõrve kandi teedel, püütakse võimalikult vähe segada tavalist kohalikku liiklust. Organiseerimiskomitee avaldab suurt tunnustust STREV-ile ja selle ettevõtte juhatajale Aleksander Kollole, sest teedemehed on trassi korrastamisel juba nüüd täishooga ametis. TÄHELEPANU TAHAKS JUHTIDA SELLELE, et juba 5.novembrist alates on võistlustrass avatud tutvumiseks, treeningsõitudeks, ning teedel võib kohata ralliautosid.
Organiseerimiskomitee koosolekul otsustati lõplikult toitlustamise, auhindade (suund nende praktilisele tarbimisväärtusele), majutamise, ava- ja lõputseremooniate, julgestuse, meditsiinilise teenindamise ning mõned muud küsimused. Ainuke suurem mure jäi pealtvaatajate distsipliini pärast Upa kolmnurgal. Nagu näitasid mullused kogemused, mujal pealtvaatajate käitumine ei seganud ega häirinud võistlejaid, ei seatud ka ennast ohtu, Upal küll. Tahaks väga uskuda, et tänavu suudavad rallihuvilised veelgi mõistlikumad olla, kõiki intsidente vältida, oma tõelist distsiplineeritust demonstreerida ja sellega Tehumardi ralli head mainet veelgi tõsta.
RALLI ON RALLI
Tekst: Harry Õnnis
Ajaleht: Kommunismiehitaja
Kuidas, missugusena ja milleks oli kavandatud korraldada XIX Tehumardi ralli, sellest on meie lehes kirjutatud. Korraldajate seisukohast vaadatuna läkski kõik plaanipäraselt. Kui 85 asemel oli seekord stardis 82 ekipaaži, siis mõne mehe üleoleva suhtumise tõttu oma paberite kordategemisse.
Niisiis 14.november. Kell 14 mandaat, seejärel tehniline komisjon. Kui krossiautode kohta öeldakse, et need võivad olla ratastega plekk-kastid, millel mootor keskel, siis ralliautode tehnilisele korrasolekule esitatavad nõuded on väga ranged. Seda võistlejad ja mehhaanikud muidugi teavad ning kui kõik pole tipp-topp, siis komisjoni ette ei mindagi, võistlustrassist rääkimata. Iseasi, mis sõidu ajal juhtuda võib. Juhtubki peaaegu möödapääsmatult, sest ralli on mehine, riski täis kihutamine ning sõiduriistad sellele pahatihti vastu ei pea. Katkestamisi oli küllalt palju, kuid tehniliste rikete kõrval põhjustas neist mõne ka liiga uljas risk.
...Õhtul kell 19 oli kesklinnas juba kenakesti rahvast. Orissaare tee poolt tulevas ja pargi suunas tuiskavas võistlusmasinate paraadis möirgas enamik autosid pretensioonikalt ja isegi ähvardavalt: võita! Kõige ees sõitis kapotile kinnitatud pärjaga auto nr.13, meeskonnas meistrikandidaadid Tallinna Näidislinnuvabrikust Rain Aava ja Erbert Kalaus. Olgu märgitud, et endeline pärjapanemise au linnuse hoovil ja ka pahaendeliseks peetud number 13 ei seganud lõpuks ralli absoluutseteks võitjaks tulemast. Nende auto oli ainus võistlusmasin, mis linnuse hoovile sõitis. Seal rivistati võistlejad, lühikese kõne pidas sõjaveteran Johannes Truu. R.Aava ja E.Kalaus asetasid pärja langenute monumendile.
Kui võistlusautod taas linna Keskväljakule jõudsid, oli seal rahvast tihedamalt kui on näha olnud ühelgi laadapäeval. Saaliti võistlusmasinaid uudistades, arutleti ja prognoositi eesseisvat võistlust, oli kuulda isegi kihlvedude sõlmimist.
Kell 20.30 ütles kenade reklaamtahvlitega ääristatud stardiplatvormilt mikrofoni oma tervitussõnad ralli organiseerimiskomitee esimees, rajooni täitevkomitee esimehe asetäitja Jüri Põld. Häid soove oli edastada ka ALMAVÜ Keskkomitee esimehe asetäitjal Heino Jõgil. Nael kummi! – see oli kõigi soov võistlejaile. Võistluslipu heiskasid mullusel rallil võidumehed olnud R.Aava ja E.Kalaus.
Kell 21 startisid esimesed võistlejad Aare Klooren ja Urmas Püssim klubist “ERF Mobile” autol nr.10, siis Kadrina mehed Leho Karjus ja Märt Ilves (nr.19), võistlejad Karksist, Tallinnast, Tartust, Elvast, Aravetelt, Raplast, Audrust, Leningradist, Kaunasest – kokku 14 spetsiaalautot. 17-ndad startijad olid meie meistrikandidaadid Vambola Rand ja Ivo Vaher autobaasist autol nr.11. See oli juba 8. võistlusklass. Nõnda, esmakordselt meie rallil valgusfooriga stardi saanud, tuisati minutiste vaheaegadega sügisöisele I ringile Sõrve kandi teedele. Nagu öeldud, minejaid oli 82 ekipaaži. Kella neljaks järgmisel hommikul oli õnnelikult linnas tagasi 51-st esiliiga ekipaažist 34, II liiga 31-st 24. Heal juhul paar-kolm tundi puhkust ja jälle ootasid ralliteed.
Teisele ringile 15.novembri hommikul kell 8 startis vaid 34 I liiga ekipaaži, nagu ikka piirduti II liiga võistlejaile ühe ringiga. Rajale mindi esimese ringi paremusjärjestuses: esimestena Klooren – Püssim (auto nr.10), Karjus – Ilves (19), kolmandaks olid tõusnud Aava – Kalaus (13) ja neljandaks meie Rand – Vaher (11). See andis saarlastele lootust.
Linna park ja selle ümbruse tänavad olid hommikupimedusest hoolimata rahvamurrust ummistatud. Tuli mõte, et kui meie linnas ka ühistööst nii agaralt osa võetaks, siis ... Unistada ju võib.
Upa kolmnurgal olid absoluutarvestuses parimad juba meie Rand – Vaher, edestades järgnenud ekipaaži 28 sekundiga. Näis, et võidus pole enam kahtlust. Mehed ütlesid hiljem ise: “Teadsime, et käändteljel enam pikka pidamist ei ole. Läksime riski peale välja. Teisel ringil, Leisi tee sirgel prõksas ära. Hea, et teele jäime, kiirust oli nii saja ringis.”
Jah, käeulatuses olnud võit oli läinud. Esikoha said Aava – Kalaus, üldiselt tuntud ja stabiilsed mehed. Üldse lõpetas esiliiga ekipaaže 25, seega ligi pooled startinuist.
Õhtusel pidulikul võistluste lõpetamisel rajooni kultuurimajas tegid alguses toreda etteaste Noorsooteatri näitlejad Kaarel Kilvet, Jüri Aarma ja Tõnu Oja. Kokkuvõtva lõppsõna rallile ütles Jüri Põld. Autasustamistseremooniaks olid peale tema laval veel ALMAVÜ Kingissepa Rajoonikomitee esimees Ivar Metsküll, autobaasi mehed Aarne Brokmann ja Slavik Bõstrov.
Spetsiaalautodel olid auhinnasaajad:
8.klass:
7.klass
10.klass
II liiga:
Absoluutarvestuses olid parimad:
Võistkonnad:
Edukamate võistlejatena Saaremaalt said eriauhinna Evald Uustulnd – Mati Otsing TSK-st, kes platseerusid II liigas 7.kohale. Ei unustatud ka kõige rohkem kannatada saanud meeskonda Leho Karjus – Märt Ilves Kadrinast ja nähtavasti kõige rohkem meelekibedust tundnud Vambola Randa – Ivo Vaherit. Peale Uustulndi – Otsingu said meie rajooni ekipaažid II liigas järgmised kohad: 8. Vello Salong – Heino Krull, 10. Jüri Jürgens – Jaan Jürgens, 19. Hannes Saaring – Tõnu Tiitsaar, 21. Mati Rahnel – Leili Rahnel ning 23. Urmas Kruusmägi – Ain Lepp.
XIX Tehumardi ralli läks ilma suuremate viperusteta kenasti korda. Seda tunnistasid ALMAVÜ Keskkomitee esimehe kohusetäitja Heino Jõgi, teised külalised, võistlejad ja ka organiseerimiskomitee. Rõhutati veel selliste rallide tähtsust noortes tehnikahuvi äratamisel ja süvendamisel. Huvi võib viia juba elukutse valiku ning eduka omandamiseni. Tehnika osatähtsus meie rahvamajanduses aga suureneb pidevalt.
Midagi hakkas siiski silma ka negatiivsest küljest. Kui linna kiiruskatsel, Upa kolmnurgal ja mujal olid pealtvaatajad seekord üpris distsiplineeritud, siis Vaivere kiiruskatsel kogunes palju inimesi väliskurvi, kus autode rajalt väljasõitmise oht on kõige suurem. Selline käitumine on nagu enese söödaks seadmine ja nuhtlus julgestusteenistusele. Peaks ilma jututa selge olema, et iga elamusenüanss ei vääri oma eluga riskimist.
Oma sõna ei pidanud ka kõik ühiskondlikud liiklusinspektorid, kes pidid tagama raja julgestuse. Näiteks pidi Karjast välja tulema 5 meest, oli aga vaid kaks. Selline suhtumine põhjustas julgestuse hõredamaks muutumise ja ohufaktori suurenemise. Alati ei pruugi nii õnnelikult minna kui tänavu.
Organiseerimiskomitee avaldab suurt tänu kõigile ettevõtetele, majanditele ja organisatsioonidele, kes aitasid tõhusalt kaasa ralli kordaminekule. Tehti ära suur töö ja see tagas kõige laabumise.
Kohtumiseni XX Tehumardi rallil tuleval sügisel!
Copyright © MTÜ Tehumardi ralli