1977
21.-22.mai
Distants 351km, lisakatseid (5) 32,4km
Startis 35, lõpetas 23 ekipaaži
koht |
stardi nr |
ekipaa˛ | kokku |
||
1 |
62 |
Vello Salong - Mati Kriis | Saaremaa ALMAVÜ | 91 |
|
2 |
70 |
Juhan Noode - Jüri Menno | Rapla "Jõud" | 96 |
|
3 |
68 |
Kaupo Virk - Aare Ind | Tallinna Autoveod | 135 |
|
4 |
80 |
Tõnu Parmo - Vambola Noring | Põlva EPT | 191 |
|
5 |
94 |
Jaanus Samberg - Toomas Ross | Harju KEK | 212 |
|
6 |
74 |
Eduard Au - Peeter Kips | ATB 11 | 215 |
|
7 |
108 |
Mati Eller - Ülo Nõmmik | Hiiumaa "Jõud" | 230 |
|
8 |
105 |
Arvo Saik - Lembit Villem | Kolga-Jaani kolhoos | 282 |
|
9 |
91 |
Jaak Tulp - Jaan Suursu | EPT Rakvere | 351 |
|
10 |
61 |
Olev Vana - Tiit Veski | Spets. a/b | 367 |
|
11 |
86 |
Toivo Platov - Valdur Ristmägi | Harju KEK | 401 |
|
12 |
102 |
Aavo Aria - Rein Toome | Tallinna Autoveod | 401 |
|
13 |
88 |
Viktor Koort - Rein Õispuu | Tallinna Autoveod | 451 |
|
14 |
92 |
Uno Mölter - Endel Pihlak | Kolga-Jaani kolhoos | 604 |
|
15 |
72 |
Eiki Eriste - Tiit Klokman | Pärnu ATP | 655 |
|
16 |
90 |
Olev Ojasalu - Urmas Kesküla | Väike-Maarja kolhoos | 849 |
|
17 |
66 |
Heiner Lepik - Hillar Uustulnd | Saaremaa ALMAVÜ | 849 |
|
18 |
78 |
Andres Annuste - Viktor Mets | ETKVL "Auto" | 909 |
|
19 |
93 |
Andres Schmidt - Ivar Peterson | Põlva EPT | 1319 |
|
20 |
67 |
Endel Kaljumäe - Endel Kaharpea | Spets. a/b | 1533 |
|
21 |
107 |
Mihkel Tustit - Enn Remmelg | Hiiumaa "Jõud" | 1655 |
|
22 |
83 |
Tiit Lindau - Arvo Riik | ETKVL "Auto" | 1857 |
|
23 |
98 |
Iljar Šapkin - Nikolai Liukanen | Rapla "Jõud" | 3402 |
|
katk. |
63 |
Ando Pihel - Rein Jõevere | ATB 11 | katkestas |
|
katk. |
64 |
Vello Pääro - Tiit Raatma | EPT Rakvere | katkestas |
|
katk. |
69 |
Endel Lepik - Raivo Peirumaa | "Saare Kalur" | katkestas |
|
katk. |
89 |
Märt Kullamaa - Gunnar Oone | Põlva EPT | katkestas |
|
katk. |
95 |
Mati Rannala - Lembitu Pihlak | EPT Rakvere | katkestas |
|
katk. |
100 |
Vello Niine - Arne Lehtsalu | Pärivere sovhoos | katkestas |
|
katk. |
101 |
Sulev Laidro - Paul Auväärt | Teaduste Akadeemia | katkestas |
|
katk. |
103 |
Hellar Truuts - Gunnar Knuut | ETKVL "Auto" | katkestas |
|
katk. |
106 |
Rein Tõnsil - Väino Kors | Teaduste Akadeemia | katkestas |
|
katk. |
109 |
Endel Jets - Ago Samarajev | Haapsalu TREV | katkestas |
|
katk. |
122 |
Ülo Tammeväli - Jüri Põder | "Saare Kalur" | katkestas |
|
disk. |
75 |
Juhan Eksi - Endel Tikerberi | ETKVL "Auto" | disklaff |
|
võistkondlik | |||||
1 |
Saaremaa ALMAVÜ | 137 |
|||
Vello Salong - Mati Kriis | |||||
Heiner Lepik - Hillar Uustulnd | |||||
2 |
Tallinna Autoveod | 135 |
|||
Kaupo Virk - Aare Ind | |||||
Viktor Koort - Rein Õispuu | |||||
Aavo Aria - Rein Toome | |||||
3 |
Harju KEK | 128 |
|||
Toivo Platov - Valdur Ristmägi | |||||
Jaanus Samberg - Toomas Ross | |||||
4 |
EPT Põlva | 112 |
|||
Märt Kullamaa - Gunnar Oone | |||||
Tõnu Parmo - Vambola Noring | |||||
Andres Schmidt - Ivar Peterson | |||||
5 |
Kolga-Jaani kolhoos | 108 |
|||
Uno Mölter - Endel Pihlak | |||||
Arvo Saik - Lembit Villem | |||||
6 |
Hiiumaa "Jõud" | 95 |
|||
Mihkel Tustit - Enn Remmelg | |||||
Mati Eller - Ülo Nõmmik | |||||
7 |
Spets. a/b | 86 |
|||
Olev Vana - Tiit Veski | |||||
Endel Kaljumäe - Endel Kaharpea | |||||
8 |
ETKVL "Auto" | 61 |
|||
Andres Annuste - Viktor Mets | |||||
Tiit Lindau - Arvo Riik | |||||
Hellar Truuts - Gunnar Knuut | |||||
katk. |
Rapla "Jõud" | ||||
Juhan Noode - Jüri Menno | |||||
Iljar Šapkin - Nikolai Liukanen | |||||
katk. |
ATB 11 | ||||
Ando Pihel - Rein Jõevere | |||||
Eduard Au - Peeter Kips | |||||
katk. |
EPT Rakvere | ||||
Vello Pääro - Tiit Raatma | |||||
Jaak Tulp - Jaan Suursu | |||||
Mati Rannala - Lembitu Pihlak | |||||
katk. |
Teaduste Akadeemia | ||||
Sulev Laidro - Paul Auväärt | |||||
Rein Tõnsil - Väino Kors | |||||
katk. |
"Saare Kalur" | ||||
Endel Lepik - Raivo Peirumaa | |||||
Ülo Tammeväli - Jüri Põder | |||||
Tekst: MATI TARVIS
Ajaleht: Kommunismiehitaja
.............Taas on tulemas autoralli ja seda juba kuuendat korda. 21.mail kell 20 antakse start esimesele sõiduautole. Pärast neid lähevad teele veoautod.
1977. aasta tõi rallisse ka mõningaid muudatusi. Nüüd on sportralli pikkuseks veoautodele vaid 350 km ja sõiduautodele 700 km. See aga tähendab, et meie saare oludes on asja tublisti lihtsam läbi viia: veoautodel võistlejad on trassil 6-7 tundi sõiduautodel võistlejad 10-12 tundi.
Kuna sel aastal on saaremaal tegemist „Automi“ vabariikliku ralli II etapiga, siis on sõiduautodel vaid 250-280 km.
Registreerunud on 60 sõiduautode ekipaaži. (Tegemist on eelregistreerimisega.) Rajale ootame 50-55 ekipaaži. Saaremaa teedel loodame näha selliseid endale nime teinud rallimehi, nagu R.Laido – V.Tammik (nr.14), A.Viirok – H.Pausalu (nr.24) ning „Automi“ ralli esimese etapi võitjaid eraautode klassis M.Kikas – H.Väha (nr.58).
Kuna veoautode distants on küllalt lühike, otsustati ka kevadine võistlus korraldada sportlik. Osa võtta lubatakse aga vaatamata spordijärgule. Eelregistreerimine on andud 44 ekipaaži, s.t 88 sportlast. Nende hulgas on end üles andnud üks meistersportlane – Kaupo Virk (teeninduskombinaadist „Harju“). Meistersportlasekanditaate on 6, I järgu mehi 18, järguta sportlasi 5.
Rallihuvilistel on soovitav vaadata kiiruskatset Upa ringrajal. See on orienteeruvalt 21.mai õhtul kell 21-23.
Kes siis stardivad meie rajoonist? „Saare Kaluril“ on nüüd välja panna tugev ekipaaž E.Lepik – R.Peirumaa. 7.- 8. mail olnud „Vana Tooma“ rallil täitis ka Raivo Peirumaa meistersportlase kandidaadi normatiivi. Nüüd on Saaremaal 6 meistersportlase kandidaati autospordis. Lepiku – Peirumaa stardinumber on 69. Heiner Lepik – Hillar Uustund ETKVL-i autokolonnist stardivad number 66 all.
Ando Piheli – Rein Jõevere (autobaas) stardinumber on 63. Ülo Tammeväli – Jüri Põlder „Saare Kalurist“ stardivad 73. numbri all. Sellest rallist ei võta osa meistersportlase kandidaadid Vello Salong ja Mati Kriis. Nende autoga lähevad kätt proovima Kalev Pirn – Enno Teigamägi (samuti Kaarma kolhoosist). Autobaasist lähevad rajale number 74 all Eduard Au – Peeter Kips.
Kui kõik kõrgemate järkudega sportlased kohale tulevad, liigitatakse ralli I gruppi ja on võimalik täita järgunormatiive kuni meistersportlase kandidaadini.
P.S. Pealtvaatajailt oodatakse korrektset käitumist.
VÕISKONDLIK KARIKAS SAAREMAALE
Tekst: MATI TARVIS
Ajaleht: Kommunismiehitaja
21. mai kell 20 anti pealtvaatajaist tulvil Talve tänava start esimesele autole 250-kilomeetrisel trassil. Rahvarallist võttis osa 31 ametkondlikku ja 29 individuaalautot. Kohe stardist algas esimene lisakatse – slaalom. Edaspidi ootas veel viis lisakatset. Üldiselt kulges kogu võistlus küllalt rahulikult. Alustanud 60 ekipaažist lõpetas 51.
Individuaalautodel tulid võitjateks
1. Heiki Kirso ja Peeter Rehemaa (Tartu “Autom”),
2. Juhan Saar ja Ain Veerpalu (Tallinna “Autom”),
3. Nikolai Anderson ja Edgar Seemendi (Rakvere “Autom”).
Ametiautodel:
1. Tiit Kirsipuu ja Ado Parbo (Tallinna “Autom”)
2. Madis Sagar ja Taavo Karu (Paide “Autom”)
3. Aare Pernik ja Kalle Reispass (Tallinna “Autom”)
Veoautosid läks rajale 35. Võistlus liigitati I gruppi s.t. oli võimalik täita spordijärke meistersportlase kandidaadini. Siin oli tegemist juba sportralliga.
Saarlasi oli väljas kuus ekipaaži. Esimene tõsine katsumus – Upa ringrada. Kohe esimeses kolmikus tuli raja parim aeg – 4.54,9. Selle väljasõitjateks olid Kaarma mehed Vello Salong ja Mati Kriis. Ka teised saarlased tegid tublit sõitu. Kõigil võistlejail oli tähis ees, aga Salong – Kriisi aega ei suutnud ületada keegi. Et ringrada pole naljaasi, näitab seegi, et nii mitmel ekipaažil tuli käia kraavis ja kaks ekipaaži lõpetas paari kukerpalliga.
Saarlaste huvi ralli vastu on suur. Ringraja ääres võis pealtvaatajaid lugeda juba tuhandetega, kuid suures võistlussaginas pealtvaatajad unustasid ohu, mis autoralliga kaasneb. Mis oleks saanud siis kui rajalt väljasõitnud GAZ-51 oleks maandunud tee ääres parkivate Žigulide keskel? 4-5 autost oleks saanud vanaraud! Siin peab endal olema taipu, kuhu oma auto jätta. Võistluste organiseerijail ei ole ju võimalik kõiki kättpidi õigesse kohta juhtida.
Järgmine tõsisem jõuproov oli kiiruskatse Kaugatoma rannateel, kus 10 km pikkusel lõigul on 70 kurvi. Seda peetakse parimaks kiiruskatse kohaks Eestis ja eks ka sellepärast on seda iga ralli ajal kasutatud. Ka siin tegid tublit sõitu Salong – Kriis, kuid 8 sekundiga tuli alla vanduda Harju KEK-i meestele Jaanus Sambergile ja Toomas Rossile. Meie meeste autol oli ka küllalt tõsine viga – starteri klemm lahti. Tähendas see aga seda, et enne võistluse ei tohtinud mootor välja surra. Sellega tuldi ka edukalt toime.
Sportralli “Tehumardi 77” veoautode klassis olid võitnud Vello Salong ja Mati Kriis. Mõlemad mehed täitsid teist korda meistersportlase kandidaadi nõuded. Kui nende kohapunktidele liideti juurde ka võistkonnakaaslaste Heiner Lepiku ja Hillar Uustulndi punktid selgus, et ka meeskondlik esikoht jääb Saaremaale. See oli esmakordne selline edu oma saare teedel. Palju õnne!
Kuidas esinesid teised meie ekipaažid? Tublit sõitu tegid Eduard Au ja Peeter Kips, kes üldkokkuvõttes 6.kohaga täitsid esmakordselt I järgu. Tehniliste rikete tõttu katkestasid aga kolm ekipaaži (Pihel ja Jõevere, Tammeväli ja Põder, Lepik ja Peirumaa).
Üldse lõpetas distantsi 35-st ekipaažist 23.
Kohtunikena tegutses rallil 60 inimest. Suur tänu neile! Järgmine ralli on Saaremaa teedel 29.-30.oktoobril. Siis kihutavad mehed, kel on I või kõrgem spordijärk.
TEHUMARDI RALLI
Tekst: AIVO OINA
Ajaleht: Spordileht
Sel sügisel möödub 33 aastat päevast, mil Saaremaa tipust Sõrve säärelt kihutati merre viimane fašist ja Eestimaa sai jälle vabaks. Neile vabastuslahinguile oligi pühendatud autoralli “Tehumardi 77”, mis tänavu viidi läbi kuuendat korda. ALMAVÜ Kingissepa Rajoonikomitee mälestusüritus tõi lahingupaikades kulgenud rajale 59 sõidu- ja 35 veoautot.
Võistluste avamiseks siirdus osavõtjate kolonn Väike-Linnapea vennaskalmistule, kuhu asetati pärg. Võistlejaid tervitas Saaremaa kaitselahinguist osavõtnu, Kingissepa rajooni TSN Täitevkomitee esimehe asetäitja Martin Truu, kes avakõnes meenutas nii 1941.a. kaitselahingute kui ka 1944.a. vabastuslahingute päevi.
ALMAVÜ Eesti NSV Keskkomitee esimees Jüri Raudsepp ütles traditsioonilise “Nael kummi!” ja saatis võistlusmasinad 261 km pikkusele trassile. Öisel rallil tuli sõiduautojuhtidel läbida kuus ajakontrollpunkti ja teha kuus lisakatset, veoautojuhid aga startisid sportlikul rallil.
Tehnikaspordi ürituste korraldamisega Eesti NSV-s ja autoralliga “Tehumardi 77” tutvusid NLKP Keskkomitee vastutav töötaja Aleksandr Goljakov ja EKP Keskkomitee osakonnajuhataja Pjotr Vassikov.
A.Goljakov ütles ralli lõppedes: “Autoralli Tehumardi 77 on väga kasulik üritus, sest siin täiustavad oma sõiduoskusi nii algajad autojuhid kui ka suurte kogemustega võidusõitjad, nii need kes tulnud võistlema isiklikel autodel kui ka need, kes stardivad juba spetsiaalmasinatel. ALMAVÜ seisukohalt on selline võistlusvorm parim. Eestil on suured kogemused tehnikaspordi viljelemisel, eriti auto- ja mootorispordi edendamisel. Paljudes kollektiivides on moodustatud tehnikaspordiklubid. Tutvusime ühega neist. Selgus, et seal on ette valmistatud 5 meistersportlast, 7 meistersportlase kandidaati, 14 esimese ja üle 160 madalama järgu sportlase. Need on tublid näidud ja räägivad partei-, ametiühingu- ja komsomoliorganisatsioonide tihedast koostööst ALMAVÜ-ga, ühiskondlike treenerite ja instruktorite kaasatõmbamisel spordi- ja riigikaitsetööle.”
Kohtunikekogu eesotsas Mare ja Arvo Kippastoga suutis lühikese ajaga võistlustulemused kokku võtta ja varahommikul asusid osavõtjad juba koduteele.
Eraautod:
1. Heiki Kirso – Peeter Rehemaa (Tartu “Autom”)
2. Juhan Saar – Ain Veerpalu (Tallinna “Autom”)
3. Nikolai Anderson – Edgar Seemendi (Rakvere “Autom”)
Ametiautod:
1. Tiit Kirsipuu – Ado Parbo (Tallinna “Autom”)
2. Madis Sagar – Taavo Kau (Paide “Autom”)
3. Aare Pernik – Kalle Reispass (Tallinna “Autom”)
Veoautod:
1. Vello Salong – Mati Kriis (Kaarma kolhoos)
2. Juhan Noode – Jüri Menno (Rapla KEK)
3. Kaupo Virk – Aare Ind (Tallinna Autoveod)
Võistkondlikult oli parim Saaremaa ALMAVÜ TSK
Copyright © MTÜ Tehumardi ralli