1978
27.-28.mai
Distants 750,4km, lisakatseid (9) 114,5km
Startis 48, lõpetas 22 ekipaaži
koht |
stardi nr |
ekipaa | kokku |
||
1 |
1 |
Endel Kabral - Arvo Rebane | TSK "Sõprus" | 4287 |
|
2 |
53 |
Viktor Ivanov - Jaan Metssalu | ATB 19 | 4388 |
|
3 |
27 |
Meelis Arumeel - Olavi Ellermann | TSK "Sõprus" | 4388 |
|
4 |
26 |
Ivar Peedu - Juhan Kasemaa | Tallinna Autoveod | 4401 |
|
5 |
58 |
Hardi Mets - Udo Mets | Spordiklubi "Tempo" | 4433 |
|
6 |
28 |
Toonart Rääsk - Lehar Linno | Koondis "Auto" | 4455 |
|
7 |
61 |
Helmut Lusti - Erik Gabrel | Tallinna Taksopark | 4489 |
|
8 |
37 |
Mati Martin - Heino Alaniit | TSK "Sõprus" | 4545 |
|
9 |
14 |
Indrek Lasseron - Ain Pilt | TSK "Sõprus" | 4575 |
|
10 |
51 |
Uno Armei - Aleksander Borkman | Tallinna Taksopark | 4681 |
|
11 |
65 |
Mati Torga - Tiit Pohl | Spordiklubi "Tempo" | 4840 |
|
12 |
55 |
Mati Kivistik - Rein Hanni | Tallinna Taksopark | 4844 |
|
13 |
8 |
Tiit Kirsipuu - Ado Parbo | TSK "Sõprus" | 4858 |
|
14 |
59 |
Elmo Lõhmus - Edgar Põldme | Pärnu ATP | 4970 |
|
15 |
72 |
Vello Rahn - Paul Mitjan | Viljandi ATP | 5117 |
|
16 |
3 |
Toivo Rühka - Vello Tuul | Koondis "Auto" | 5163 |
|
17 |
73 |
Ilmar Klemm - Kalju Klemm | Spordiklubi "Tempo" | 5371 |
|
18 |
18 |
Hendrik Kaigas - Ants Kaigas | Kodumasinate Remondi Tehas | 5524 |
|
19 |
15 |
Ülo Mattisen - Tõnu Kuurmaa | VK "Eesti Meditsiinitehnika" Autopark | 6854 |
|
20 |
67 |
Jaan Tuulik - Agu Riis | Pärnu ATP | 7132 |
|
21 |
20 |
Valdek Tarum - Merike Leib | "Kalev" | 7693 |
|
22 |
54 |
Arved Virves - Mati Kers | ATB 11 | 7931 |
|
katk. |
68 |
Aivo Tamm - Hillar Metslaid | Spordiklubi "Tempo" | 0 |
|
katk. |
63 |
Aadu Viik - Ain Hiieaas | Tallinna II Keskkool | 0 |
|
katk. |
16 |
Riho Sigus - Toivo Koikson | Pärnu Autoteenindus | 0 |
|
katk. |
17 |
Väino Liiva - Matti Orumaa | Paide "Autom" | 0 |
|
katk. |
21 |
Endel Matkamäe - Martin Kurg | Paide TSK | 0 |
|
katk. |
45 |
Lembit Vutt - Valdur Lambing | Nuia AMK | 0 |
|
katk. |
4 |
Raul Laido - Heido Kivirand | TSK "Sõprus" | 0 |
|
katk. |
6 |
Taavo Karu - Madis Sagar | Paide TSK | 0 |
|
katk. |
64 |
Margus Virkoja - Kalev Kotsar | ATB 10 | 0 |
|
katk. |
2 |
Andres Mandre - Enno Tilk | Kodumasinate Remondi Tehas | 0 |
|
katk. |
13 |
Andres Kikkas - Vambola Ainsalu | Tartu Autoveod | 0 |
|
katk. |
19 |
Enn Seepere - Ants Raivet | VK "Eesti Meditsiinitehnika" Autopark | 0 |
|
katk. |
29 |
Tõnu Mandri - Urmas Suik | Nuia AMK | 0 |
|
katk. |
30 |
Jüri Aaliste - Rubo Endla | TSK "Sõprus" | 0 |
|
katk. |
31 |
Raivo Kolk - Väino Vahesalu | Tallinna Autoveod | 0 |
|
katk. |
32 |
Mati Meos - Kristjan Haller | Tartu Autoveod | 0 |
|
katk. |
36 |
Ronald Ilves - Ülo Kallas | Standard | 0 |
|
katk. |
41 |
Vello Õunpuu - Ivo Vaher | ATB 11 | 0 |
|
katk. |
57 |
Erki Tuiken - Mati Tiidelepp | ATB 10 | 0 |
|
katk. |
66 |
Jüri Murakas - Mati Kõlli | Koeru ART nr.2 | 0 |
|
katk. |
70 |
Heldur Kuusing - Martti Johanson | Spordiklubi "Tempo" | 0 |
|
katk. |
71 |
Heiti Aarsalu - Jüllo Siigur | Tartu Autoveod | 0 |
|
katk. |
7 |
Vello Pruulmann - Hans Tenson | Kodumasinate Remondi Tehas | 0 |
|
disk. |
40 |
Viktor Oreškin - Raivo Peirumaa | ENSV Ühingu "Autom" Kesknõukogu | 0 |
|
disk. |
38 |
Villu Mättik - Ants Kaer | Tallinna Autoveod | 0 |
|
disk. |
33 |
Vladimir Volkov - Aleksander Volkov | TSK "Sõprus" | 0 |
|
võistkondlik | |||||
1 |
TSK "Sõprus" | 188 |
|||
Endel Kabral - Arvo Rebane | |||||
Raul Laido - Heido Kivirand | |||||
Meelis Arumeel - Olavi Ellermann | |||||
2 |
Spordiklubi "Tempo" | 140 |
|||
Hardi Mets - Udo Mets | |||||
Mati Torga - Tiit Pohl | |||||
Aivo Tamm - Hillar Metslaid | |||||
3 |
Tallinna Taksopark | 137 |
|||
Uno Armei - Aleksander Borkman | |||||
Helmut Lusti - Erik Gabrel | |||||
Mati Kivistik - Rein Hanni | |||||
4 |
Koondis "Auto" | 126 |
|||
Toivo Rühka - Vello Tuul | |||||
Toonart Rääsk - Lehar Linno | |||||
5 |
Pärnu ATP | ||||
Elmo Lõhmus - Edgar Põldme | |||||
Jaan Tuulik - Agu Riis | |||||
6 |
Tallinna Autoveod | 83 |
|||
Ivar Peedu - Juhan Kasemaa | |||||
Raivo Kolk - Väino Vahesalu | |||||
Villu Mättik - Ants Kaer | |||||
7 |
Kodumasinate Remondi Tehas | 46 |
|||
Andres Mandre - Enno Tilk | |||||
Vello Pruulmann - Hans Tenson | |||||
Hendrik Kaigas - Ants Kaigas | |||||
8 |
VK "Eesti Meditsiinitehnika" Autopark | 44 |
|||
Ülo Mattisen - Tõnu Kuurmaa | |||||
Enn Seepere - Ants Raivet | |||||
9 |
ATB 11 | 38 |
|||
Arved Virves - Mati Kers | |||||
Vello Õunpuu - Ivo Vaher | |||||
katk. |
ATB 10 | 0 |
|||
Erki Tuiken - Mati Tiidelepp | |||||
Margus Virkoja - Kalev Kotsar | |||||
katk. |
Paide TSK | 0 |
|||
Taavo Karu - Madis Sagar | |||||
Endel Matkamäe - Martin Kurg | |||||
katk. |
Nuia AMK | 0 |
|||
Tõnu Mandri - Urmas Suik | |||||
Lembit Vutt - Valdur Lambing | |||||
katk. |
Tartu Autoveod | 0 |
|||
Andres Kikkas - Vambola Ainsalu | |||||
Mati Meos - Kristjan Haller | |||||
Heiti Aarsalu - Jüllo Siigur | |||||
Ajaleht: Kommunismiehitaja
Eeloleval nädalavahetusel näeme oma rajooni teedel jällegi kihutamas ralliautosid. 27. mai õhtul kell 20 antakse autobaasi juurest lähe esimesele sõidukile pikaks öiseks teekonnaks. Tund aega enne starti sõidetakse aga rongkäigus läbi linna Väikesele Linnapeale, kus on sportralli “Tehumardi 78” avamine. Stardiprotokollis on kirjas 67 ekipaaži. Koosseis on tugev: 10 meistersportlast, 97 meistersportlase kandidaati ja 27 I järgu sportlast. Saaremaalt on väljas 2 ekipaaži. Saarlastel ongi kaitsta võistkondlik rändkarikas. Kingissepa rajooni spordiau kaitsevad meie autobaasi rallimehed Vello Õunpuu ja Ivo Vaher (auto number 41), kes mitte kaua aega tagasi saabusid võitjatena oma masinaklassis “Vana Tooma” rallilt. Kolmandas klassis (Volgade) alustavad saarlastest teekonda Arved Virves ja Mati Kers (nr.54). Ralli saaremaa teedel on katsevõistluseks Eesti NSV koondise väljaselgitamiseks.
Paljusid meie rajooni spordisõpru on huvitanud kiirusvõistlused Upa kolmnurgal. Kuna Upa ringrada on praegu remondis siis eelolev rallitrass seda ei läbi.
Esimene auto peaks jõudma autobaasi juurde finišisse pühapäeva hommikul kell 7.20.
Palve pealtvaatajaile ja liiklejaile: olge 27. ja 28. mail teedel ning tänavatel liikudes eriti tähelepanelikud! Ralliautod sõidavad suure kiirusega. Et saada sportlikku elamust ei pruugi tulla otse sõiduteele. Ka ohutust kaugusest näete autode kihutamist hästi.
Nimekamatest sportlastest sõidavad Endel Kabral ja Arvo Rebane, Rain Laido ja Ain-Kaarel Viirok, Uno Armei ja Aleksander Borkmann, Paul-Robert Helk ja Tiit Toomsaar jt.
See on esimeseks ralliks tänavu meie rajooni teedel. Järgmine suurem jõuproov on juuni lõpus mil Saaremaal peetakse Eesti NSV meistrivõistlused sõiduautode rallis
RALLIKARIKAS TALLINNA
Ajaleht: Kommunismiehitaja
Seljataha on jäänud kaheksas autoralli “Tehumardi 78” sõiduautodele. Traditsiooni kohaselt avati see pidulikult pargis fašismiohvrite monumendi juures. Autosportlasi ja pealtvaatajaid tervitas rajooni täitevkomitee esimehe asetäitja Martin Truu, kes soovis tavakohaselt sõitjaile: “Mürsukild kummi!” Pärja monumendi jalamile asetasid ralli mullused võitjad, meie baasi bussijuhid Vello Õunpuu ja Ivo Vaher.
Kell 20 anti start esimesele autole autobaasi juurest. Rajale läksid 6 meistersportlast, 72 meistersportlase kandidaati ja 18 I järgu sportlast. Üldse lubati starti 48 ekipaaži. Võistluse lõpetas neist 22. Võistlustrassi pikkuseks oli 750,4 km. Trass jagunes kolmeks ringiks. Teel oli 13 ajakontroll punkti, 7 salajast kontrollpunkti ja 9 lisakatset. Võistlustingimuste kohaselt tuli trass läbida 10 tunni 52 minutiga, mis teeb keskmiseks kiiruseks 69 kilomeetrit tunnis. Ilus maiõhtu oli stardipaika meelitanud hulgaliselt pealtvaatajaid. Esimene 308,9 km pikkune viie lisakatsega ring kujunes võistlejaile raskeks katsumuseks. Sellelt ringilt jäi tagasi tulemata 14 ekipaaži. Ka saarlasi – favoriite Õunpuud – Vaherit tabas ebaõnn. Läbinud suurepäraselt esimese lisakatse purunes nende autol käändtelg ja reaalsed väljavaated edule olid luhtunud. V.Kingissepa nimelise kolhoosi eriauhinna kiireimale autole võitsid nemad, kuid edasisest sõidust pidid juba loobuma.
Avaringi lõpetas esimene võistlusauto kell 00.25. 15-minutilisest vaheajast ringide vahel jätkus vaevalt mõneks pisiremondiks, tankimiseks ja kell 00.40 anti start teisele ringile. Sellel 325,5 km pikkusel ringil oli kaks lisakatset (Veere ja Möldri), mis omakorda nõudsid 9 ekipaaži võistlustest väljalangemise. Seega oli konkurentsi jäänud 25 autot, nende hulgas ka autobaasi mehed Arved Virves ja Mati Kers Volgaga. Viimaste võistlejavaimu peab eriliselt märkima. Möldri kiiruskatsel purunes nende autol tagasilla kammits. Visad võistlejad kinnitasid silla ja sõitsid edasi. Teel tuli veel korduvalt tagasilda õigeks seada. Mehed sõitsid lõpuni ja kogusid neile nii vajalikud kvalifikatsioonipunktid.
Teise ringi lõpetas esimene võistlusauto kell 5.26 vaheaeg 14 minutit ja siis sõitsid 25 sõidukit oma viimasele, 116 km pikkusele kolmandale ringile. Kell 7.21 lõpetas esimene ekipaaž raske öise teekonna. Kõik 25 autot sõitsid küll viimase ringi läbi, kuid kolm ekipaaži ei läbinud kohtunike punkti ja nemad arvestusse ei läinud. Seega lõpetasid võistluse ja anti arvestus 22 ekipaažile. Küsitledes finišis selle mehise spordiala mehistelt meestelt nende muljeid, oli üksmeelne arvamus – trass oli raske aga huvitav, kohtunike töö ladus.
Tehnilised tulemused: meeskondlikus arvestuses saavutasid esikoha ja said enda valdusse “Tehumardi” ralli rändkarika TSK Sõprus (Endel Kabral – Arvo Rebane, Olavi Ellermann – Meelis Arumeel). Järgnesid spordiklubi Tempo ja Tallinna Taksopark.
Individuaalsed tulemused (absoluutarvestus):
1. Endel Kabral – Arvo Rebane (TSK Sõprus)
2. Viktor Ivanov – Jaan Metsalu (ATB 19)
3. Olavi Ellermann – Meelis Arumeel (TSK Sõprus)
1.klassis (1150cm³ - 1300cm³) võitsid Ellermann – Arumeel
2.klassis (1300cm³ - 1600cm³) võitsid Kabral – Rebane
3.klassis (2000cm³ - 2500cm³) võitsid Ivanov – Metsalu
Ralli heas kordaminekus on suuri teeneid meie autobaasi autospordientusiastidel. Järgmine suurem katsumus Saaremaa teedel on saarlastest autokohtunike perel selle kuu 24. ja 25. kuupäeval mil meie teedel kihutavad Eestimaa eliitklassi sõitjad ning külalised Lätist ja mujalt. Nendel päevadel toimuvad siin Eesti meistrivõistlused sõiduautode rallis.
Copyright © MTÜ Tehumardi ralli